Fandom

Jedipedia

Zule Xiss

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Zule.jpg
Zule Xiss
Elämäkerralliset tiedot
Kotiplaneetta

Falleen

Kuollut

21 BBY

Ruumiilliset tiedot
Laji

Falleen

Sukupuoli

Nainen

Hiusten väri

Mustat

Silmien väri

Vihreät

Aikakaudet

Imperiumin nousun aikakausi

Liittoutuma(t)
Mestarit

Glaive

"Vihainen siskomme suojelee itseään tulen kilvellä."
Vaabesh[lähde]

Zule Xiss oli naispuolinen Falleenin lajin jediritari Glaiven jedi padawan ja komentaja kloonisotien aikana.

ElämäkertaMuokkaa

Zule Xiss.jpg

Zule Xiss Ohma-D'unilla.

Hänen mestarinsa Glaive kuoli Asajj Ventressin käsissä kloonisotien alkuvaiheessa pelastaessaan Zulen Durgelta Ohma-D'unilla. Zule pysyi taistelun loppuun asti Anakin Skywalkerin ja Obi-Wan Kenobin puolella Ventressiä vastaan, mutta Ventress leikkasi hänen toisen kätensä irti valosapelillaan. Myöhemmin taistelun jälkeen hänelle asennettiin mekaaninen tekokäsi, mutta erilainen kuin Luke Skywalkerille asennettu.

Kloonisotien toisen vuoden aikana Zule oli yksi "orvoista" Jedi Komentajista, jotka kuuluivat Padawan Packiin Jabiimin taistelun aikana. Hänen mestarinsa kuoleman takia hän piti puolustuksensa esillä piilottaakseen heikkoutensa, jopa mennen niin pitkälle, että sanoi vihaavansa mestariaan. Hän oli kaikista Padawan Packin jäsenistä lähimpänä pimeää puolta.

Tästä ei kauaa enää kestänyt siihen, kun Zule kuoli, kun taistelussa vahingoittunut AT-AT kaatui hänen päälleen, tappaen hänet välittömästi.

Kulissien takaaMuokkaa

The Official Star Wars Fact File kertoo, että Zule on Falleenin lajia, huolimatta joistakin muista lähteistä. Hän ei kuitenkaan täytä kaikkia tunnusmerkkejä, jotka ovat tyypillisiä nais - tai miespuolisilla Falleeneilla, kuten pienet viivat pitkin kehoa sekä kynsityt sormet ja varpaat. Zulen oikeaa lajia ei ole mainittu missään muussa lähteessä. Jotkut fanit ovat epäilleet, että hänen punainen nahkansa olisi viittaus siihen, että hän olisi Zeltronin lajia, vaikka tiedetäänkin Falleeneiden kykenevän vaihtamaan nahkansa eri värisiksi. On muitakin lajeja, jotka esiintyvät identtisesti ihmisen näköisenä, lukuunottamatta nahkan väriä. Sellaisia lajeja ovat Borneckit ja Gamandarit.

EsiintymisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki